دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

برگزاری بیست و پنجمین نشست اعضا (COP 25) در مادرید

برگزاری بیست و پنجمین نشست اعضا (COP 25) در مادرید

دبیرخانه کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل (UNFCCC) در اول نوامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که بیست و پنجمین نشست اعضا (COP 25) از ۲ تا ۱۳ دسامبر در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود.

این نشست به ریاست دولت شیلی و با پشتیبانی لجستیکی دولت اسپانیا برگزار می‌گردد. رئیس نشست خانم کارولینا اشمیت، وزیر محیط زیست شیلی است. توافقنامه اصلی میزبانی COP 25 مربوط به کشور شیلی بود که در تاریخ ۳۰ اکتبر لغو شد. در آن زمان، دبیر اجرایی کنوانسیون، خانم پاتریشیا اسپینوزا، اعلام کرد که دولت شیلی به دلیل شرایط سخت داخلی تصمیمی مبنی بر عدم میزبانی COP گرفته است.

در این نشست، اعضا از نتایج نشست‌های اقلیمی دیگر که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد، مطلعه خواهند شد. از جمله این نشست‌ها می‌توان به نشست تغییرات اقلیم سازمان ملل، هفته اقلیم آفریقا، هفته اقلیم آمریکای لاتین و هفته اقلیم آسیا – اقیانوسیه اشاره کرد. همزمان با بیست و پنجمین نشست اعضا (COP 25)، پانزدهمین نشست اعضای پروتکل کیوتو (CMP 15)، دومین نشست اعضای توافقنامه پاریس (CMA 2)، پنجاه و یکمین نشست نهاد فرعی پیاده‌سازی (SBI 51) و پنجاه و یکمین نشست نهاد فرعی مشاوره علمی و فناوری (SBSTA 51) برگزار خواهد شد.

منبع خبر: https://bit.ly/2KwqsQ7

 

نظر دهید