دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

آخرین جلسه شورای صندوق سبز اقلیم در سال ۲۰۱۹

آخرین جلسه شورای صندوق سبز اقلیم در سال ۲۰۱۹

بیست‌‌و‌‌چهارمین جلسه شورای صندوق سبز اقلیم (GCF) امروز با هدف گسترش حمایت صندوق از اقدامات اقلیمی فراتر از ۹۹ کشور در حال توسعه که از صندوق کمک‌‌های مالی دریافت می‌‌کنند، برگزار می‌شود.

در این نشست سه روزه در مقر اصلی GCF در سونگدو، کره جنوبی، ۱۴ طرح‌‌نامه پیشنهادی جدید برای تامین مالی به ارزش ۴۸۴/۶ میلیون دلار ارزیابی خواهد شد. در صورتی که تمام پروژه‌‌ها تصویب شود، انتظار می‌‌رود ۲ میلیارد دلار اعتبار از طریق سرمایه‌‌گذاری مشترک (Co-financing) توسط شرکای GCF تامین گردد.

همچنین شورا در مورد اعتباربخشی به هفت شریک جدید جهت پیشنهاد و پیاده‌‌سازی ابتکارات تغییر الگو به سمت توسعه تاب‌‌آور در برابر تغییرات اقلیم که توسط GCF تامین مالی می‌‌شود، تصمیم خواهد گرفت. این اقدامات منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای و تقویت توانایی‌‌های کشورهای در حال توسعه جهت مقابله با بحران تغییر اقلیم می‌‌شود.

تا به امروز، GCF متعهد به ۵/۲ میلیارد دلار برای ۱۱۱ ابتکار جهت مقابله با تغییر اقلیم است.

در جلسه شورای ۲۵۰ شرکت‌‌کننده از جمله نهادهای مدنی و بخش خصوصی، مراجع ملی (NDAs) که مسیر ملی ارتباط با صندوق هستند و دیگر شرکا که در تامین مالی به کشورهای در حال توسعه همکاری می‌‌کنند، حاضر می‌‌شوند.

جلسات شورای GCF که در مورد تامین مالی پیشنهادهای مربوط به بودجه تصمیم‌‌گیری و بر اداره GCF نظارت می‌‌کند، سه بار در سال برگزار می‌‌شود. ۲۴ عضو شورا نمایندگی کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته را بر عهده دارند.

منبع خبر: https://g.cf/32FXt2i

نظر دهید