دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

بیانیه ایران در COP 25

بیانیه ایران در COP 25

در این بیانیه برضرورت پایبندی اعضا به اصول و مبانی کنوانسیون ناظر بر نقش و مسئولیت کشورهای صنعتی و توسعه یافته، به اقدام اساسی در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تأمین منابع مالی و انتقال فناوری و ظرفیت‌سازی برای کشورهای درحال‌توسعه در کاهش خسارات و زیان‌ها و بحران‌های ناشی از تأثیرات تغییرات اقلیمی بر اقتصاد، معیشت، سلامت مردم و پایداری اکوسیستم تاکید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، همچنین در این بیانیه آمده است: اقدام به خروج دولت آمریکا از موافقتنامه پاریس برای کشوری که به‌طور تاریخی مسبب یک‌سوم گازهای گلخانه‌ای بوده و در حال حاضر یک‌پنجم انتشار جهانی را به عهده دارد اقدامی غیرمسئولانه است.

جمهوری اسلامی در چندین دهه تحت شرایط دشوار اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دسترسی به فناوری‌های سبز و تامین سرمایه کافی برای بازسازی صنایع و سیستم حمل‌ونقل و کاهش گازهای فلر و بخش انرژی کشور بوده است و عملاً اقدامات ما را مختل کرده است. علیرغم شرایط تحریمی  و در اجرای اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبری تلاش‌های مهمی در کشور در بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله دسترس ۹۵ در صد از جمعیت کشور به گاز طبیعی و  افزایش سهم انرژی‌های تجدیدشونده در سبد انرژی کشور صورت گرفته است. موضوع بحران آب مشکل مشترک کشورها ناشی از تأثیرات منفی گرمایش جهانی است که امنیت غذایی را تهدید می‌کند. انتظار می‌رود تا نتایج این اجلاس در خدمت مردم آسیب‌دیده جهان و محروم  است.

منبع: https://bit.ly/2PjuHAZ

 

نظر دهید