دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

پرتال جدید داده­‌های مالی اقلیم

پرتال جدید داده­‌های مالی اقلیم

پورتال جدید داده های تأمین مالی اقلیم (CFDP) که به تازگی بازسازی شده است اطلاعات را با توضیحات و ارقام و نمودارهای مفید جهت درک بهتر جریان مالی اقلیم ارائه می­‌دهد. همچنین به عنوان بستری برای اطلاع رسانی درباره فعالیت های تأمین مالی شده در کشورهای در حال توسعه برای اجرای اقدامات اقلیمی است.

این پرتال آنلاین اطلاعاتی در مورد جریاهای مالی که  بسیج و استفاده شده توسط تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و صندوق سبز اقلیم (GCF) در راستای ایفای نقش آن‌ها به عنوان نهادهای عملیاتی سازوکار مالی کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد (UNFCCC) ارائه می­‌دهد.

اکنون تنها با چند کلیک، اعضا و سایر کاربران و ذینفعان به راحتی می­‌توانند این منبع داده باز را جهت ردگیری امور مالی اقلیم که به کشورهای در حال توسعه از طریق GEF ،GCF و صندوق سازگاری (AF) منتقل شده است، پیمایش کنند. همچنین به عنوان ابزار مفیدی در مورد برنامه­‌های و پروژه­‌های کاهش و سازگاری، از جمله توسط کشورها، میزان، بخش، نوع بودجه، وضعیت فعلی، زمان اجرای پروژه استفاده می­‌شود.

علاوه بر این، ماژول جدید GCF در پنج زیرماژول ترتیب داده شده است. اولین زیرماژول دارای نقشه‌­ی تعاملی است که کاربر را قادر می­‌سازد تا داده‌­ها را توسط کشورها بازیابی کند. دومین زیرماژول داده­‌هایی در مورد پروژه­‌ها و برنامه‌­های حمایتی ارائه می­دهد.

زیرماژول سوم و چهارم شامل داده­‌هایی در مورد برنامه­­‌ها و پروژه‌­­های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌­ای، و هم سازگاری و تاب‌­آوری در برابر تغییر اقلیم است. پنجمین زیرماژول داده­‌هایی در مورد برنامه‌­ها و پروژه­‌هایی است که از طریق تسهیلات بخش خصوصی تامین مالی شده­‌اند.

توسعه ماژول­‌ها بر روی این پرتال آنلاین، تلاش مشترکی بین دبیرخانه­‌های UNFCCC، GCF، GEF و AF بوده است.

منبع: https://bit.ly/2FuuoOa

نظر دهید