دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

نشریات جدید دبیرخانه کنوانسیون جهت تقویت فناوری های اقلیم

نشریات جدید دبیرخانه کنوانسیون جهت تقویت فناوری های اقلیم

دبیرخانه کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل سه نشریه در مورد فناوری های اقلیم را منتشر کرد که در آن مسیر از شناسایی فناوری مورد نیاز تا به کارگیری کامل این فناوری ها توسط کشورها به منظور ایجاد اقتصاد سبز و افزایش تاب اوری در برابر تغییرات اقلیم می باشد،  ارائه شده است.

نشریات این موضوع را برجسته می کنند که چگونه به بهترین طریق به نیازهای فناوری کشورها پاسخ داده می شود، نقش مهم نوآوری در اجرای سریع فناوری و رویکردهای جدید فناوری برای افزایش تاب آوری در نواحی ساحلی چگونه خواهد بود.

رویداد آغازین مربوط به این نشریات توسط کمیته اجرایی فناوری (TEC)، بازوی سیاست گذاری سازوکار فناوری در UNFCCC، به صورت مجازی سازماندهی شد. این سازوکار طوری طراحی شده بود که از تلاش های کشورهای در حال توسعه برای هدف قرار دادن سیاست ها و به کارگیری ویژگی های توسعه و انتقال فناوری حمایت می کند و بازوی اجرایی آن مرکز و شبکه فناوری اقلیم (CTCN)، در کپنهاگ دانمارک می باشد. در ابتدای این رویداد Mareer Husney، رئیس کمیته اجرایی فناوری، اذعان داشت: در حالیکه ما از چالش های ایجاد شده توسط کووید-۱۹ آگاهیم، آنها نباید بهانه ای برای ما باشند تا کار خودمان را مبنی بر تمرکز بر تغییر اقلیم به تأخیر بندازیم. همانطور که دولت ها بسته های بهبود اقتصاد سبز را برای دوره پس از کووید-۱۹ آماده می کنند، نشریات نقش حیاتی فناوری ها در گذار به اقتصادهای مقاوم با کربن کم را نشان می دهند.

نشریه سوم، “خلاصه سیاست ها: فناوری هایی به منظور پیشگیری، حداقلسازی و رفع تخریب و آسیب در نواحی ساحلی” چشم اندازی ویژه را در بر می گیرد و نمونه هایی از بکارگیری فناوری های اقلیمی در نواحی ساحلی را نشان می دهد. به عنوان مثال، یکی از این فناوری ارزیابی مخاطرات (Risk) می باشد. از این فناوری جهت ارزیابی مخاطرات اکوسیستم در سطوح محلی، منطقه ای و جهانی با هدف چگونگی و درک میزان خطر تخریب و از بین رفتن اکوسیستم های ساحلی و همچنین شناسایی اکوسیستم ها و تعیین اولویت برای آن ها به منظور اجرای اقدامات محافظتی استفاده می شود.

برای دریافت این گزارش ها اینجا کلیک کنید.

 

منبع: https://bit.ly/2RDgQGc

نظر دهید