دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

راهکارهای استارت‌آپ‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم

راهکارهای استارت‌آپ‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم

شش تیم از آفریقا و هفت تیم از آسیا از طریق آکادمی نوآوری اقدام به توسعه راهکارهای فناوری‌های پاک برای مقابله با تغییر اقلیم خواهند کرد. این تیم ها در برنامه سه روزه با عنوان  “آزمایشگاه های نوآوری اقلیم جوانان” و با حضور شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) و متخصصان فناوری‌های اقلیم برای مناطق آفریقا و آسیا – اقیانوسیه برای کشف ابزارهای ابتکاری گرد هم آمده ‌بودند. این برنامه توسط مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد (CTCN) و با مشارکت برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP)  و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (UNIDO) و با تامین بودجه توسط اتحادیه اروپا (EU) برگزار شد.

خانم موبازا، مدیر CTCN در خصوص برگزاری این رویداد اظهار داشتند که حمایت از جوانان برای انجام اقدامات مقابله با تغییرات اقلیم بسیار مهم است و برگزاری این گونه برنامه موجب می‌شود تا ابزارها و مشارکت های متنوعی را برای ارائه راه حل‌های مختلف در اختیار آنها قرار دهند.

یافتن راه حل های امیدوار کننده از آفریقا و آسیا و اقیانوسیه

پس از دریافت بیش از ۸۰۰ برنامه از آفریقا و آسیا و اقیانوسیه ، ۲۱۲ شرکت کننده برای پیوستن به مرحله اول برنامه که ۱۸ تیم در هر منطقه ایجاد شده بود ، انتخاب شدند. کار با چهار موضوع اصلی ارائه راهکار در بخش‌های انرژی / برق پایدار، غذا / کشاورزی / جنگل زدایی ، محیط زیست / مدیریت پسماند و زیرساخت ها / برنامه ریزی شهری برگزار شد و هر تیم راه حل های خود را ارائه داد. در پایان مسابقات ، ۶ تیم از آفریقا و ۷ تیم از آسیا و اقیانوسیه برای ادامه کار و توسعه ایده های خود از طریق آکادمی نوآوری اقلیمی Seedstars  انتخاب شدند.

تیم های منتخب برای منطقه آفریقا بصورت زیر می‌باشند:

  • ریز شبکه های هوشمند مبتنی بر جامعه: به منظور دسترسی به انرژی پاک برای رشد بهتر
  • راه کارهای :RENAF استفاده از قدرت جوامع برای ایجاد امکان دسترسی به انرژی تجدیدپذیر در جوامع روستایی در سراسر آفریقا
  • Afri-Carbon Pay: برقراری ارتباط میان صاحبان زمین های جنگلی برای پرداخت خسارت و جنگل زدایی زمین‌ برای کشاورزی تجاری
  • Agronovate : ایجاد سیستم ذخیره سازی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا و فناوری ابری برای حذف ضایعات مواد غذایی و کاهش ردپای کربن
  • Namanzi : توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک از طریق تامین مالی جمعی
  • پسماند ساده‌سازی‌شده: برنامه‌ای برای مسیرهای جمع‌آوری شهری طراحی می‌شود که از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی برای استقرار و ردیابی جمع کننده های خصوصی زباله استفاده می‌کند.

تیم های منتخب برای منطقه آسیا و اقیانوسیه بصورت زیر می‌باشند:

  • The Last Mile : تهیه ظرف ذخیره سازی قابل حمل و هیبریدی که مطابق با شرایط فنی برای ذخیره ایمن واکسن ها است موجب حل چالش های موجود در توزیع واکسن COVID-19 می‌شود.
  • CAPI : پلتفرمی مانند Stripe برای جبران کربن عمل می کند.
  • Farm-In-a-Box: با تهیه کیت های اولیه برای تولیدکنندگان تازه کار موجب برطرف کردن چالش های آنها می‌شود.
  • BioSol: با خرید روغن‌های مصرف شده در فرآیند طبخ غذا و تبدیل آن به سوخت زیستی و فروش سوخت زیستی به پمپ بنزین‌ها و مجتمع های اداری که سوخت آنها با گازوئیل مخلوط می شوند، موجب حل مشکل دفع نامناسب روغن پخت و پز استفاده شده توسط فروشگاه‌های زنجیره ‌ای فست فودها و رستوران ها می‌شود.
  • Organica : واحدهای غیرمتمرکز تبدیل زباله های آلی به کمپوست را نصب می کند که به مناطق مسکونی کمک می کند زباله های خود را مدیریت کنند.
  • Nirwallna: جزایر گرمایی شهری را از طریق دیوارها و فضای سبز، به فضای سبز تبدیل می کند.
  • Space_era: سرپناه‌های پایدار و دارای شرایط اقلیمی را برای پناهجویان فراهم می‌کند.

مقرر است که تیم‌های منتخب با همکاری کارشناسان فناوری، کارآفرینان و مجریان نوآوری راه حل های ایجاد شده از فعالیت  کسب و کارهایمتوسط و کوچک برای توسعه و استفاده از فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست حمایت کنند.

منبع: www.ctc-n.org

نظر دهید