دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

راه‌اندازی دفتر مشارکت و ارتباط مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد در کره جنوبی

راه‌اندازی دفتر مشارکت و ارتباط مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد در کره جنوبی

مرکز و شبکه فناوری اقلیم سازمان ملل متحد (CTCN) دفتر مشارکت و ارتباط خود را در شهر اینچئون کره جنوبی در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۲ بصورت رسمی افتتاح کرد. راه اندازی این دفتر به منظور ایجاد راه های جدید همکاری در زمینه توسعه و انتقال فناوری و ارائه حمایت‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم و ایجاد تاب‌آوری در کشورهای در حال توسعه می‌باشد.

اهداف اصلی دفتر مشارکت و ارتباط، تقویت تلاش‌های موجود در زمینه نوآوری، تحقیق و توسعه مشترک از طریق همکاری بیشتر با سازمان‌های مختلف که در مورد مسائل مربوط به تغییر اقلیم فعالیت می‌کنند، و تقویت ارتباط بین مکانیسم فناوری و مکانیسم مالی تحت کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد می‌باشد. به طور مشخص، این دفتر از فعالیت های ظرفیت سازی برای مراجع ملی صلاحیت‌دار فناوری‌های اقلیم در کشورهای در حال توسعه را پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این دفتر به عنوان یک مرکز برتر در زمینه تحقیق و توسعه در مورد فناوری های ­اقلیم در قالب همکاری شمال-جنوب و جنوب-جنوب فعالیت خواهد کرد.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط‌ریست سازمان ملل (UNEP)، طی سخنرانی در این رویداد اظهار داشت: این دفتر جدید بر اساس تلاش‌های CTCN برای اطمینان از اینکه کشورهای سراسر جهان می‌توانند به فناوری‌های مورد نیاز برای تامین انرژی کارآ، کم کربن دسترسی داشته باشند، راه‌اندازی شده است. همچنین مقرر است که نیازهای کشورها در زمینه تاب‌آوری نیز تامین شود.

آقای جونگ هو لی، وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی در بخش دیگری به این نکته اشاره داشتند که: ما از میزبانی اولین دفتر مشارکت و ارتباط CTCN در جهان خرسندیم و از فعالیت های دفتر برای غلبه بر بحران‌ اقلیم از طریق همکاری‌ فناوری حمایت خواهیم کرد. همچنن اعلام کردند که بر اساس فناوری­های پیشرفته اقلیمی و ظرفیت انتقال فناوری کره­جنوبی، تلاش‌های مستمری توسط دولت کره انجام خواهد شد تا مدل همکاری فناوری ­های اقلیمی کشورهای توسعه‌یافته – کشور در حال توسعه را به فعلیت برساند. همچنین در مراسم افتتاحیه، کره جنوبی از راه اندازی کمیته همکاری فناوری اقلیم خبر داد که هدف آن برنامه ریزی و اجرای بهترین شیوه های انتقال فناوری اقلیم به کشورهای در حال توسعه است.

در ادامه نیز آقای جئونگ بوک یو، شهردار شهر اینچئون، اظهار داشت: “با افتتاح دفتر همکاری و ارتباط CTCN، ما انتظار داریم که شهر اینچئون به مرکز همکاری برای واکنش به تغییرات اقلیم تبدیل شود. ایشان اعلام کردند که ما از هیچ تلاشی برای حمایت از این دفتر جدید با کمک به استقرار پایدار آن و ایفای نقش پل ارتباطی در تقویت همکاری با صندوق اقلیم سبز دریغ نخواهیم کرد.”

منبع:

https://www.ctc-n.org/news/its-official-ctcn-opens-its-partnership-and-liaison-office-songdo

نظر دهید