دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

تعهدات ۹۰ میلیون دلاری برای تامین مالی صندوق سازگاری

تعهدات ۹۰ میلیون دلاری برای تامین مالی صندوق سازگاری

صندوق سازگاری (Adaptation Fund) در حین نشست COP 25 در مادرید، گفتگویی با دولت‌های مشارکت-کننده و سایر علاقه‌مندان به تامین مالی برگزار کرد و موفق شد تاکنون در مجموع حدود ۸۹ میلیون دلار از ۱۱ دولت مختلف ملی و منطقه‌ای برای سال ۲۰۱۹ بسیج کند.

تعهدهای جدید اعلام شده در COP 25 عبارتند از: آلمان (۳۳ میلیون دلار)، سوئیس (۱۵ میلیون دلار)، نروژ (۱۵.۳ میلیون دلار)، لهستان (۱ میلیون دلار)، ایرلند (۳۳۳ هزار دلار)، والن (۴.۲ میلیون دلار)، فلاندر (۱.۹ میلیون دلار) و بروکسل و دولت‌های منطقه‌ای بلژیک (۴۴۱ هزار دلار).

این کمک‌ها نیز پس از اعلامیه‌های اخیر در اجلاس اقدام اقلیمی (Climate Action Summit) که در ماه اکتبر برگزار شد، صورت گرفته است: سوئد (۵۳ میلیون دلار برای بازه ۲۰۱۹ الی ۲۰۲۲ که از این مبلغ ۱۳.۵ میلیون دلار برای سال ۲۰۱۹ اعمال می‌شود)، دولت استان کبک کانادا (۲.۲ میلیون دلار) و اسپانیا (۲.۲ میلیون دلار). تعهد چهار ساله سوئد اولین تعهد چند ساله به صندوق بود. اولین مشارکت لهستان در تامین مالی صندوق باعث شد که به عنوان بیست و یکمین دولت مشارکت‌کننده شناخته شود. چندین دولت مانند سوئیس ، نروژ و اسپانیا چند سال در این صندوق مشارکت نداشته‌اند ولی از زمان آغاز خدمت به توافقنامه پاریس و اهمیت موضوع سازگاری شروع به فعالیت کرده‌اند. تعهد چهار ساله سوئد اولین تعهد چند ساله به صندوق بود. اولین مشارکت لهستان در تامین مالی صندوق باعث شد که به عنوان بیست و یکمین دولت مشارکت‌کننده شناخته شود. چندین دولت مانند سوئیس ، نروژ و اسپانیا چند سال در این صندوق مشارکت نداشته‌اند ولی از زمان آغاز خدمت به توافقنامه پاریس و اهمیت موضوع سازگاری شروع به فعالیت کرده‌اند.

در طول گفتگوی روز ۹ دسامبر، رهبران دولت‌ها از این صندوق بخاطر ارزش آن در چشم انداز جهانی تأمین مالی اقلیم که پروژه‌های آن منجر به اثرگذاری مثبت در زندگی و معیشت جوامع آسیب‌پذیر شده است تقدیر و تشکر کردند. اگرچه میزان منابع بسیج شده تقریبا هدف شورای صندوق یعنی ۹۰ میلیون دلار در سال را تحقق می‌بخشد اما افزایش پلندپروازی در اقدامات جهت مقابله با تغییر اقلیم جهت پاسخگویی به تقاضای ثبت‌شده‌ی پروژه‌های در چند سال گذشته نیاز خواهد می‌باشد. تنها در این سال، شورای صندوق ۱۸۸ میلیون دلار برای پروژه‌های جدید تصویب کرده‌اند و صندوق دارای ۲۴۸ میلیون پروژه فعال دیگر، در دست توسعه دارد. همچنین شورا در مارس ۲۰۱۹، برای ۴۰ پیشنهاد جدید، ردیف ۲۶۸ میلیون دلاری دریافت کرده است.

از سال ۲۰۱۰، صندوق سازگاری متعهد به پرداخت حدود ۷۲۰ میلیون دلار برای پروژه‌ها و برنامه‌های سازگاری و انعطاف‌پذیری در برابر تغییر اقلیم، از جمله ۱۰۰ پروژه سازگاری در آسیب‌پذیرترین کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان با بیش از ۸.۷ میلیون ذینفع مستقیم شده است. این صندوق در ارائه دسترسی مستقیم (Direct Access)  پیشگام بوده و کشورها را قادر می‌سازد تا به بودجه دسترسی پیدا کنند و پروژه‌ها را مستقیما از طریق موسسات اجرایی معتبر ملی توسعه دهند.

برای مطالعه و یا دریافت جزئیات این خبر اینجا کلیک کنید.

منبع: https://bit.ly/3931KBq

نظر دهید