دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

شرکت ویوا کود (سهامی خاص)

نشانی: شماره ۴۲، ناحیه صنعتی بهاران، کیلومتر ۱۵ جاده علی­آباد، گرگان، ایران

تلفن: ۰۱۷۳۲۵۱۱۷۴۲

نمابر: ۰۱۷۳۲۵۱۱۷۴۷

وب سایت: www.vivakoud.com

توانمندی: تولید کودهای ارگانیک

با توجه به تبعات منفی تغییرات اقلیمی شدید بر کشاورزی ایران، نقش تغذیه و مدیریت آن در کاهش این تاثیرات منفی به نحو بارزی پررنگ شده است اما، اعمال مدیریت مناسب تغذیه بدون در اختیار داشتن نهاده­های مناسب (به لحاظ سهولت مصرف و اثربخشی) و کارآمد (به لحاظ کیفیت و نوع مواد تشکیل دهنده) امکان پذیر نخواهد بود. نیز اهمیت مصرف کودهای طبیعی به منظور جایگزینی و یا کاهش مصرف کودهای شیمیایی در حفاظت از منابع محیط زیست (خاک، آب و گیاه) و سلامت انسان­ها به عنوان مهم­ترین منابع ثروت یک جامعه، بی نیاز از توضیح بیشتر است.

از سوی دیگر، درحوزه محیط زیست فقدان روشی مناسب برای جمع­آوری، نگهداری و بازیافت سازگار با محیط زیست پسماند کشتارگاهی با پتانسیل آلایندگی بالا مانند خون و رهاسازی آن، به شدت خاک و آب­های سطحی را آلوده می­کند.

 

در این روش تولیدی، جهت بازیافت کامل خون کشتارگاهی و تبدیل آن از یک ماده آلاینده با عنوان “پسماند”، به یک ماده اولیه با قابلیت استفاده در صنعت (برگشت به چرخه مصرف) و سپس کاربرد آن برای تولید تهاده­های طبیعی جامد و مایعی متناسب با نیاز گیاه و حداکثر جذب طی یک روش سازگار با محیط زیست، از دو فناوری هیدرولیز آنزیمی و آبگیری تحت خلا استفاده شده است تا هدف تولید بدون آب، با حداقل مصرف انرژی و عدم تولید آلاینده ثانویه استفاده شده است.

نظر دهید