دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

برگزاری نشست منطقه‌ای مرکز و شبکه فناوری اقلیم

برگزاری نشست منطقه‌ای مرکز و شبکه فناوری اقلیم

بانکوک، ۲ و ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ – چارچوب جدید فناوری و لزوم سرعت‌بخشی به اجرای اقدامات کاهشی و توسعه تاب‌آور در برابر تغییرات اقلیمی، محورهای نشست منطقه‌ای مرکز فناوری اقلیم و شبکه (CTCN) بود که به عنوان بخشی از هفته اقلیم آسیا – اقیانوسیه در ۲ و ۳ سپتامبر در بانکوک، تایلند، برگزار شد.

هفته‌های اقلیم که به صورت منطقه‌ای در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا – اقیانوسیه برگزار می‌شود به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند بخشی از حرکت ایجاد شده توسط توافق جهانی پاریس باشند. این ابتکار یک بستر منحصر به فرد است که تحت آن، ذینفعان دولتی و غیردولتی گرد هم می‌آیند تا مسائل مربوط به موضوع تغییر اقلیم را بررسی کنند. گردهمایی ذینفعان مختلف پیرامون مقابله با تغییرات اقلیمی، هدف اصلی این نشست‌ها می‌باشد.

دو روز اول این ابتکار شامل یک سلسله جلساتی از جمله گفتگو پیرامون مشارکت ملی تعیین شده (NDC)، نشست منطقه‌ای مرکز فناوری اقلیم و شبکه مربوط به آسیا، کارگاه آموزشی در زمینه اعتبارسنجی در صندوق سازگاری (AF) و نشست مشارکت مراکش بود.

در این نشست در مورد موفقیت‌های گذشته در زمینه افزایش تاب‌آوری و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بحث شد و درخواست مراجع صلاحیت‌دار ملی (NDEs) برای تمرکز مرکز فناوری اقلیم و شبکه بر حمایت از گذار بلندمدت فناوری‌ها صورت گرفت. همچنین اهمیت چارچوب‌های تامین مالی و سیاست‌گذاری برای فناوری‌ها با بیان نمونه‌های بارز و موفق آن مورد توجه قرار گرفت.

حمل و نقل با انتشار پایین و تحقیق، توسعه و معرفی فناوری (RD&D) به صورت عمیق مورد کاوش واقع شد که هر دو موضوع اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت تبادل دانش و اطلاعات و تسریع در انتقال فناوری را نشان می‌داد. نشست منطقه‌ای آسیا با مشارکت کمیته اجرایی فناوری (TEC)، صندوق اقلیم سبز (GCF) و چارچوب کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیم (UNFCCC) اولویت‌های سال ۲۰۲۰ را مشخص کرد.

منیع خبر: https://bit.ly/2X9RpxN

نظر دهید