دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

نشست دبیرخانه کنوانسیون در مورد فناوریهای ساختمان با انتشار کم

نشست دبیرخانه کنوانسیون در مورد فناوریهای ساختمان با انتشار کم

 

کارشناسان و متخصصان از سراسر جهان در روزهای ۳۰ سپتامبر، ۷ و ۱۴ اکتبر گردهم می آیند تا در زمینه برنامه های سیاستی، نوآوری های فناوری و بهترین اقدامات (Best Practices) در به کارگیری راهکارهای پایدار برای بخش ساختمان و خانگی به منظور کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای گفتگو کنند.

از آنجایی که این بخش بیشترین پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بین سایر بخش ها دارد، هدف همایش‌های آتی ایجاد جامعه‌ای است که دیدگاهی جاه‌طلبانه با عنوان ساختمان هایی با میزان کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ را راه اندازی و هدایت کند. دبیرخانه کنوانسیون تغییر اقلیم و اتحادیه جهانی ساختمان و ساخت و ساز (GABC)، همایش ها را رهبری و سازماندهی می کنند. این همایش ها دارای سه زمینه گسترده ی مذاکراتی زیر است:

  • ساختمان های خوب برای همه
  • ساخت بهتر: به حرکت در آوردن زنجیره ارزشی به سوی اقتصاد دورانی
  • توسعه مسیر ها در جهت حرکت به سمت مقیاس

شرکت کنندگان در رابطه با خط و مشی های موجود و راهکارهای مربوط به فناوری و همچنین شیوه های ابداعی در مورد چگونگی دستیابی به چشم انداز ساختمان هایی با میزان کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و به موجب آن تحت کنترل درآوردن پتانسیل قابل توجه بخش ساختمان با هدف محدود ساختن گرمایش جهانی به میزان ۱.۵ درجه سانتی گراد یا حداقل زیر ۲ درجه سانتیگراد مذاکره خواهند کرد.

کارشناسان هر دو بخش دولتی و خصوصی و جامعه مدنی آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و حوزه اقیانوس آرام تجارب خود در سطح کره زمین که به تشخیص اقدامات ضروری برای تکرار و ارتقای ابتکارات دربخش ساختمانی کمک خواهند کرد را در میان می گذارند. همایش های پیش رو  یک سری از چهار همایش منطقه‌ای کارشناسان فنی، در رابطه با راهکارهایی که در زمینه فناوری سازگار با اقلیم برای سیستم های خنک کننده در ساختمان‌ها به نمایش گذاشته شد را دنبال می‌کنند.

برای کسب اطاعات بیشتر در مورد نشست ها و زمانبندی آن ها اینجا کلیک کنید.

 

منبع: https://bit.ly/3mMX5dA

 

نظر دهید