دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست

پژوهشگران و فناوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محفاظت محیط زیست معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام ) ، در این مراسم مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت پژوهش و کسب علم گفت: هر ۱۸ دقیقه یک علم به علوم دنیا اضافه می شود بنابراین نباید از دنیا عقب بمانیم و این مساله نیازمند تلاش بیشتری در عرصه پژوهش است.

وی افزود: پژوهش در تمام بندهای ابلاغی سیاست کلی محیط زیست گنجانده شده و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه ای دارند زیرا بدون داشتن اطلاعات علمی و پژوهش نمی توان تصمیم های صحیح اتخاذ کرد.

وی درباره اعتبار پژوهشی در کشور گفت: سال ۹۲ وزارت علوم تحقیقات و فناوری نامه ای از مجلس دریافت کرد مبنی بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی باید برای اقدامات پژوهشی صبر کنند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود زیرا بودجه کنونی جوابگوی نیازهای پژوهشی نبود.

مظاهری ادامه داد: همچنین نامه ای به دکتر روحانی ارسال شد مبنی بر افزایش بودجه های پژوهشی که منتظر هستیم تا امضا شود که امیدواریم با این کار پژوهش دوباره جدی گرفته شود.

وی گفت: اکنون از برنامه هزاره عبور کرده ایم و وارد اهداف کلان شده این بنابراین باید علم و پژوهش ها کاملا به روز باشد تا به نییجه مطلوب دست یابیم.

همچنین صدرالدین علیپور مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست در دنیا یک موضوع فرابخشی است و به تمام حوادث و اتفافات در دنیا مرتبط است.

وی افزود: سالانه مبلغ زیادی در حوزه درمان هزینه می شود که اگر این میزان اعتبار را برای حفظ محیط زیست و تقویت ارکان زیستی مانند آب ، خاک و هوا هزینه کنیم قطعا از بسیاری بیماری ها پیشگیری خواهد شد که این کار نیازمند توان علمی بیشتری در سازمان محیط زیست است.

علیپور تاکید کرد:انتظار می رود که توجه دولت به حوزه پژوهش های محیط زیستی جدی تر باشد.

بنابراین گزارش ،در این مراسم ۱۷ پژوهشگر و ۳ استان برتر معرفی شدند.

نظر دهید