دبیرخانه مرجع صلاحیت دار ملی فناوری های اقلیم
FA EN

شرکت نیروگاه بادی توان گستر رامان

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق،  پلاک ۴۳ ، واحد ۸ تلفن: ۴۴۰۴۱۴۳۶ نمابر: داخلی ۱۱۲- ۴۴۹۷۷۳۴۲

آدرس ایمیل: info@pacificwind.co.nz سایت شرکت: www.wattwind.ir

توانمندی:  انرژی های تجدید پذیر، انرژی بادی ، فناوری بادی اینولاکس

اینولاکس INVELOX برگرفته از دو  واژه Increase  و Velocity  به معنی افزایش و سرعت است که از سال ۲۰۰۷ پا به عرصه تکنولوژی های نوین تولید برق نهاده است.

پنج قسمت اصلی سیستم اینولاکس در شکل ذیل نشان داده شده است، این اجزا کلیدی به ترتیب: ۱- ورودی باد، ۲- سیستم هدایت و تمرکز باد، ۳- افزایش سرعت باد به وسیله ونتوری، ۴- سیستم تبدیل انرژی باد و ۵- خروجی باد می­باشند.

نحوه عملکرد توربین اینولاکس بسیار ساده است، ورودی فوقانی توربین، باد را جمع آوری نموده با استفاده از لوله های مخروطی قیف مانند آنرا به بخش افقی هدایت می کند. بخش افقی توربین شامل یک بخش متمرکزکننده است که به ونتوری و سپس دیفیوزر منتهی می گردد. توربین(ها) درون بخش ونتوری اینولاکس قرار داده شده است. درون ونتوری فشار دینامیک بسیار بالاست درحالیکه فشار استاتیک پائین است. توربین فشار دینامیک یا انرژی جنبشی را به انرژی مکانیکی تبدیل و سرانجام با استفاده از یک ژنراتور آنرا به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

پائین آوردن جریان هوا از بالای برج به سطح زمین تولید انرژی بسیار بیشتری را بوسیله پره های بسیار کوچکتر توربین امکان پذیر می نماید. توربین بادی اینولاکس حدوداً ۵۰ درصد کوچکتر از توربین های بادی متداول است و ژنراتور های آن که بر روی زمین قرار دارند  به پره هایی تا ۸۴ درصد کوچکتر مجهزندکه هزینه های تجهیزات و نگهداری پائین تری نسبت به نمونه های مشابه متداول دارند.

اینولاکس مقیاس پذیر است و از نمونه های بزرگ نیروگاهی در مزارع بزرگ بادی تا مصارف خانگی و اورژآنس قابل طراحی و اجرا ست. اینولاکس در مقایسه با توربین های بادی متداول بطور موثری در سرعت های بسیار پائین تر باد انرژی تولید می کند، و بدین ترتیب به لحاظ جغرافیائی در گستره وسیعی از کشورمان کارایی وسیعی دارد.

نظر دهید